J 2001

Sexuální výchova v logoterapeutické perspektivě: výchova k lásce

NAVRÁTIL, Pavel

Základní údaje

Originální název

Sexuální výchova v logoterapeutické perspektivě: výchova k lásce

Název anglicky

Sexual Education in Perspective of Logotherapy: Education for Love

Vydání

Scripta bioethica, Brno, Gloria Rosice, 2001, 1213-2977

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50000 5. Social Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/01:00004366

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

logotherapy; educatin; love
Změněno: 22. 8. 2001 12:41, doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D.

Anotace

V originále

Lidská sexualita předpokládá vztah. Nelze hovořit o sexualitě, aniž bychom hovořili o lásce. Sexualitu člověka lze chápat jako jednu z možných forem jejího vyjadřování. Ne jedinou a ne nejdpodstatnější. Franklovo nazírání lásky je velmi hluboké a lidské. Rozchází se s z představami některých jiných autorů (např. Freud) a ukazuje cestu k hledání důstojného místa pro lásku jako jednu z významných hodnot lidského živote.

Anglicky

Human sexuality pressuposes a relation of partnership. The way of coping with arousing sexuality during the period of adolescence depends on the eduacational style practised by parents. They can "only" make children ready to manage different life situation, i.e. to prepare them for life. The relations of love can not be explained, they ought to be lernt solely watching. V. Frankl does not agree with Freuds perception of love as a form of sexual instinct enforcement. The whole person, and not only the physiological a psychological features of human being, is involved in love.

Návaznosti

MSM 142300002, záměr
Název: Děti, mládež a rodina v transformaci (Akronym: MLADĚRO)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Děti, mládež a rodina v transformaci