2001
Sexuální výchova v logoterapeutické perspektivě: výchova k lásce
NAVRÁTIL, PavelZákladní údaje
Originální název
Sexuální výchova v logoterapeutické perspektivě: výchova k lásce
Název anglicky
Sexual Education in Perspective of Logotherapy: Education for Love
Autoři
Vydání
Scripta bioethica, Brno, Gloria Rosice, 2001, 1213-2977
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/01:00004366
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
logotherapy; educatin; love
Štítky
Změněno: 22. 8. 2001 12:41, doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D.
V originále
Lidská sexualita předpokládá vztah. Nelze hovořit o sexualitě, aniž bychom hovořili o lásce. Sexualitu člověka lze chápat jako jednu z možných forem jejího vyjadřování. Ne jedinou a ne nejdpodstatnější. Franklovo nazírání lásky je velmi hluboké a lidské. Rozchází se s z představami některých jiných autorů (např. Freud) a ukazuje cestu k hledání důstojného místa pro lásku jako jednu z významných hodnot lidského živote.
Anglicky
Human sexuality pressuposes a relation of partnership. The way of coping with arousing sexuality during the period of adolescence depends on the eduacational style practised by parents. They can "only" make children ready to manage different life situation, i.e. to prepare them for life. The relations of love can not be explained, they ought to be lernt solely watching. V. Frankl does not agree with Freuds perception of love as a form of sexual instinct enforcement. The whole person, and not only the physiological a psychological features of human being, is involved in love.
Návaznosti
MSM 142300002, záměr |
|