D 2001

Úroveň koordinace - základní předpoklad pro utváření pohybových dovedností

NYKODÝM, Jiří a Vladislav MUŽÍK

Základní údaje

Originální název

Úroveň koordinace - základní předpoklad pro utváření pohybových dovedností

Název anglicky

The Level of Neuro-Muscular Coordination - Basic Condition for the Development of Motor Skills

Autoři

NYKODÝM, Jiří (203 Česká republika, garant) a Vladislav MUŽÍK (203 Česká republika)

Vydání

Brno, Role tělesné výchovy a sportu v transformujících se zemích středoevropského regionu, s. 63-65, 2001

Nakladatel

Pedagogická fakulta MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Sport a aktivity volného času

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/01:00021129

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

80-210-2712-6

Klíčová slova anglicky

Neuro-Muscular Coordination; Motor Skills
Změněno: 10. 6. 2009 11:32, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Cílem této práce bylo rozšířit informace o výuce tělesné výchovy dětí mladšího školního věku, zejména vliv netradičních (experimentální, alternativní) pohybových aktivit na rozvoj koordinačních schopností. Tato práce dále zkoumá vliv těchto aktivit na proces motorického učení v bruslení. Podle současných teorií motorického učení jsou to zejména individuální předpoklady a úroveň koordinačních schopností, které hrají hlavní roli v procesu učení. Výzkum ukazuje, že netradiční (experimentální, alternativní) přípravné pohybové aktivity pomáhají zlepšit dětskou nervosvalovou koordinaci a zrychlit celý proces učení. Výsledkem těchto zjištění je doporučení, aby netradiční (experimentální, alternativní) pohybová cvičení byla zpracována do speciálního programu, který by byl zahrnut v tělesné výchově dětí mladšího školního věku. Tato pohybová cvičení jsou zaměřena na zlepšení koordinačních schopností., které by měly zlepšit a zrychlit proces motorického učení a zvládnutí různorodých pohybových dovedností.

Anglicky

The main goal of this thesis is to enlarge the amount of information about physical education of younger school children: especially , about the influence which experimental motoric activities have on the development of pupils coordination skills. Furthermore, the thesis also explores the influence these activities impose on the motoric learning process. Particularly, this thesis deals with the process of learning of skating. According to contemporary theories of motoric learning, it is fair to say that it is individual's personal level of coordination skills that plays the crucial role in the learning process. The survey conducted for this thesis indicates that experimental preparatory movement activities help to improve pupils neuromuscular coordination and accelerate the whole learning process. As a result of these findings, it can be recommended that the experimental motoric preparatory exercises are made into a special motoric program which would be included in physical education of younger school children. These preparatory motoric exercises are aimed to improve coordination skills. This should accelerate and enhance the process of motoric learning and acquiring of various motoric skills.

Návaznosti

RS99003, projekt VaV
Název: Zdravotně orientovaná tělesná výchova pro 1. stupeň ZŠ II.
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zdravotně orientovaná tělesná výchova pro 1. stupeň ZŠ II.