2001
Úroveň koordinace - základní předpoklad pro utváření pohybových dovedností
NYKODÝM, Jiří a Vladislav MUŽÍKZákladní údaje
Originální název
Úroveň koordinace - základní předpoklad pro utváření pohybových dovedností
Název anglicky
The Level of Neuro-Muscular Coordination - Basic Condition for the Development of Motor Skills
Autoři
NYKODÝM, Jiří (203 Česká republika, garant) a Vladislav MUŽÍK (203 Česká republika)
Vydání
Brno, Role tělesné výchovy a sportu v transformujících se zemích středoevropského regionu, s. 63-65, 2001
Nakladatel
Pedagogická fakulta MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/01:00021129
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
80-210-2712-6
Klíčová slova anglicky
Neuro-Muscular Coordination; Motor Skills
Změněno: 10. 6. 2009 11:32, Dana Nesnídalová
V originále
Cílem této práce bylo rozšířit informace o výuce tělesné výchovy dětí mladšího školního věku, zejména vliv netradičních (experimentální, alternativní) pohybových aktivit na rozvoj koordinačních schopností. Tato práce dále zkoumá vliv těchto aktivit na proces motorického učení v bruslení. Podle současných teorií motorického učení jsou to zejména individuální předpoklady a úroveň koordinačních schopností, které hrají hlavní roli v procesu učení. Výzkum ukazuje, že netradiční (experimentální, alternativní) přípravné pohybové aktivity pomáhají zlepšit dětskou nervosvalovou koordinaci a zrychlit celý proces učení. Výsledkem těchto zjištění je doporučení, aby netradiční (experimentální, alternativní) pohybová cvičení byla zpracována do speciálního programu, který by byl zahrnut v tělesné výchově dětí mladšího školního věku. Tato pohybová cvičení jsou zaměřena na zlepšení koordinačních schopností., které by měly zlepšit a zrychlit proces motorického učení a zvládnutí různorodých pohybových dovedností.
Anglicky
The main goal of this thesis is to enlarge the amount of information about physical education of younger school children: especially , about the influence which experimental motoric activities have on the development of pupils coordination skills. Furthermore, the thesis also explores the influence these activities impose on the motoric learning process. Particularly, this thesis deals with the process of learning of skating. According to contemporary theories of motoric learning, it is fair to say that it is individual's personal level of coordination skills that plays the crucial role in the learning process. The survey conducted for this thesis indicates that experimental preparatory movement activities help to improve pupils neuromuscular coordination and accelerate the whole learning process. As a result of these findings, it can be recommended that the experimental motoric preparatory exercises are made into a special motoric program which would be included in physical education of younger school children. These preparatory motoric exercises are aimed to improve coordination skills. This should accelerate and enhance the process of motoric learning and acquiring of various motoric skills.
Návaznosti
RS99003, projekt VaV |
|