NYKODÝM, Jiří a Vladislav MUŽÍK. Úroveň koordinace - základní předpoklad pro utváření pohybových dovedností. In Role tělesné výchovy a sportu v transformujících se zemích středoevropského regionu. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2001, s. 63-65. ISBN 80-210-2712-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Úroveň koordinace - základní předpoklad pro utváření pohybových dovedností
Název anglicky The Level of Neuro-Muscular Coordination - Basic Condition for the Development of Motor Skills
Autoři NYKODÝM, Jiří (203 Česká republika, garant) a Vladislav MUŽÍK (203 Česká republika).
Vydání Brno, Role tělesné výchovy a sportu v transformujících se zemích středoevropského regionu, s. 63-65, 2001.
Nakladatel Pedagogická fakulta MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/01:00021129
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 80-210-2712-6
Klíčová slova anglicky Neuro-Muscular Coordination; Motor Skills
Štítky Motor Skills, Neuro-Muscular Coordination
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 10. 6. 2009 11:32.
Anotace
Cílem této práce bylo rozšířit informace o výuce tělesné výchovy dětí mladšího školního věku, zejména vliv netradičních (experimentální, alternativní) pohybových aktivit na rozvoj koordinačních schopností. Tato práce dále zkoumá vliv těchto aktivit na proces motorického učení v bruslení. Podle současných teorií motorického učení jsou to zejména individuální předpoklady a úroveň koordinačních schopností, které hrají hlavní roli v procesu učení. Výzkum ukazuje, že netradiční (experimentální, alternativní) přípravné pohybové aktivity pomáhají zlepšit dětskou nervosvalovou koordinaci a zrychlit celý proces učení. Výsledkem těchto zjištění je doporučení, aby netradiční (experimentální, alternativní) pohybová cvičení byla zpracována do speciálního programu, který by byl zahrnut v tělesné výchově dětí mladšího školního věku. Tato pohybová cvičení jsou zaměřena na zlepšení koordinačních schopností., které by měly zlepšit a zrychlit proces motorického učení a zvládnutí různorodých pohybových dovedností.
Anotace anglicky
The main goal of this thesis is to enlarge the amount of information about physical education of younger school children: especially , about the influence which experimental motoric activities have on the development of pupils coordination skills. Furthermore, the thesis also explores the influence these activities impose on the motoric learning process. Particularly, this thesis deals with the process of learning of skating. According to contemporary theories of motoric learning, it is fair to say that it is individual's personal level of coordination skills that plays the crucial role in the learning process. The survey conducted for this thesis indicates that experimental preparatory movement activities help to improve pupils neuromuscular coordination and accelerate the whole learning process. As a result of these findings, it can be recommended that the experimental motoric preparatory exercises are made into a special motoric program which would be included in physical education of younger school children. These preparatory motoric exercises are aimed to improve coordination skills. This should accelerate and enhance the process of motoric learning and acquiring of various motoric skills.
Návaznosti
RS99003, projekt VaVNázev: Zdravotně orientovaná tělesná výchova pro 1. stupeň ZŠ II.
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zdravotně orientovaná tělesná výchova pro 1. stupeň ZŠ II.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 03:09