HORKÁ, Hana. Utváení vztahu dtí k životnímu prostedí. In Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní. V.roník. prvé. Bratislava: IUVENTA Bratislava, 2001, s. 67-71. ISBN 80-88893-63-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Utváení vztahu dtí k životnímu prostedí.
Název anglicky Create relation of pupils to environment
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant).
Vydání prvé. Bratislava, Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní. V.roník. s. 67-71, 2001.
Nakladatel IUVENTA Bratislava
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/01:00019673
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-88893-63-1
Klíčová slova anglicky relation of pupils to environment; competences evaluative; ecosocial;relation to the environment;environmental education
Štítky competences evaluative, ecosocial, environmental education, relation to the environment
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 28. 12. 2006 13:34.
Anotace
Sta se zabývá zpsobilostí uitele pro utváení vztahu žák k životnímu prostedí se zvláštním zetelem ke kompetenci hodnotové - ekosociální životn-orientaní. Za dležitý pedpoklad výchovy k hodnotám, spjatých s trvale udržitelným rozvojem, je považováno dodržování základních etických kritérií, jejichž cílem je zlepšit vztahy lovka k životnímu prostedí. Autorka upozoruje na možnosti utváení hodnotové kompetence uitele, která se promítá v systematickém, postupném a citlivém ovlivování vztahu žák k životnímu prostedí.
Anotace anglicky
The aim of the article is to determine the skills/capabilities of the teacher to create relation of pupils/students to environment with a special focus on following competences: evaluative, ecosocial and life style oriented. The most important presumption of education devoted to sustained development is compliance to fundamental ethical criteria, which improve human relation to the environment. Author describes possible ways to form the evaluative, competence of the teacher, which are reflected by systematic and sensitive influence on the students relation to the environment.
Návaznosti
GA406/98/1375, projekt VaVNázev: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Grantová agentura ČR, Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 23:13