2001
Utváení vztahu dtí k životnímu prostedí.
HORKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Utváení vztahu dtí k životnímu prostedí.
Název anglicky
Create relation of pupils to environment
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant)
Vydání
prvé. Bratislava, Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní. V.roník. s. 67-71, 2001
Nakladatel
IUVENTA Bratislava
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/01:00019673
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-88893-63-1
Klíčová slova anglicky
relation of pupils to environment; competences evaluative; ecosocial;relation to the environment;environmental education
Změněno: 28. 12. 2006 13:34, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Sta se zabývá zpsobilostí uitele pro utváení vztahu žák k životnímu prostedí se zvláštním zetelem ke kompetenci hodnotové - ekosociální životn-orientaní. Za dležitý pedpoklad výchovy k hodnotám, spjatých s trvale udržitelným rozvojem, je považováno dodržování základních etických kritérií, jejichž cílem je zlepšit vztahy lovka k životnímu prostedí. Autorka upozoruje na možnosti utváení hodnotové kompetence uitele, která se promítá v systematickém, postupném a citlivém ovlivování vztahu žák k životnímu prostedí.
Anglicky
The aim of the article is to determine the skills/capabilities of the teacher to create relation of pupils/students to environment with a special focus on following competences: evaluative, ecosocial and life style oriented. The most important presumption of education devoted to sustained development is compliance to fundamental ethical criteria, which improve human relation to the environment. Author describes possible ways to form the evaluative, competence of the teacher, which are reflected by systematic and sensitive influence on the students relation to the environment.
Návaznosti
GA406/98/1375, projekt VaV |
|