D 2001

Utváení vztahu dtí k životnímu prostedí.

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Utváení vztahu dtí k životnímu prostedí.

Název anglicky

Create relation of pupils to environment

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant)

Vydání

prvé. Bratislava, Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní. V.roník. s. 67-71, 2001

Nakladatel

IUVENTA Bratislava

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/01:00019673

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-88893-63-1

Klíčová slova anglicky

relation of pupils to environment; competences evaluative; ecosocial;relation to the environment;environmental education
Změněno: 28. 12. 2006 13:34, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Sta se zabývá zpsobilostí uitele pro utváení vztahu žák k životnímu prostedí se zvláštním zetelem ke kompetenci hodnotové - ekosociální životn-orientaní. Za dležitý pedpoklad výchovy k hodnotám, spjatých s trvale udržitelným rozvojem, je považováno dodržování základních etických kritérií, jejichž cílem je zlepšit vztahy lovka k životnímu prostedí. Autorka upozoruje na možnosti utváení hodnotové kompetence uitele, která se promítá v systematickém, postupném a citlivém ovlivování vztahu žák k životnímu prostedí.

Anglicky

The aim of the article is to determine the skills/capabilities of the teacher to create relation of pupils/students to environment with a special focus on following competences: evaluative, ecosocial and life style oriented. The most important presumption of education devoted to sustained development is compliance to fundamental ethical criteria, which improve human relation to the environment. Author describes possible ways to form the evaluative, competence of the teacher, which are reflected by systematic and sensitive influence on the students relation to the environment.

Návaznosti

GA406/98/1375, projekt VaV
Název: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Grantová agentura ČR, Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury