2001
Výkonová motivace hráčů počítačových her v adolescenci
VACULÍK, MartinZákladní údaje
Originální název
Výkonová motivace hráčů počítačových her v adolescenci
Název anglicky
Achievement motivation of computer games players in adolescence
Autoři
VACULÍK, Martin (203 Česká republika, garant)
Vydání
2001. vyd. Brno, Psychologické otázky adolescence, s. 103-113, 2001
Nakladatel
PSÚ AV ČR
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/01:00004726
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
80-7326-001-8
Klíčová slova anglicky
achievement motivation; computer games; adolescence
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 11. 2006 21:44, prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.
V originále
Cílem této studie byla explorace výkonové motivace hráčů počítačových her. Výzkum byl proveden na souboru hráčů (N=76, věk 14-19), kteří splňovali dvě podmínky: a) čas věnovaný hraní počítačových her týdně (minimální počet hodin týdně - 7), b) délka zájmu o počítačové hry (minimální délka zájmu - 1 rok). Celková úroveň výkonové motivace hráčů počítačových her je přibližně stejná jako úroveň výkonové motivace vzorku jejich vrstevníků. Struktura výkonové motivace hráčů ve škole je shodná se strukturou středoškolské populace. Mezi respondenty lze identifikovat rozdíly v průměrných hodnotách jednotlivých složek výkonové motivace. Mezi hráči převažuje zaměřenost na ego nad úkolovou orientací. Ve srovnání s vrstevníky je výkonová motivace hráčů více zaměřená na ego a méně na výkon. Z výsledků lze vypozorovat statisticky neprůkazný trend poklesu úrovně obou složek výkonové motivace v závislosti na množství hodin věnovaných hraní týdně.
Anglicky
This study is focused on achievement motivation of computer games players in adolescence. A total of 76 players who were suitable for two criterion: a) duration of playing computer games per week (minimum: 7 hours a week), b) duration of interest in computer games (minimum: 1 year). There was found no significant difference in level and in structure of achievement motivation between players and non-players. Higher level of achievement motivation focused on ego for players was discovered. There is no relationship between level of achievement motivation and amount of playing computer games. However, heavy players scored lower at both components of achievement motivation (ego, task) than other players.
Návaznosti
GA406/98/1007, projekt VaV |
|