D 2001

Výchova v procesu globalizace

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Výchova v procesu globalizace

Název anglicky

Education in the process of globalisation.

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant)

Vydání

první. Brno, Proměny školy, učitele a žáka na přelomu tisíciletí. Protokol ze sjezdu učitelů v Brně. 30.-31. srpna 2000), s. 120-124, 2001

Nakladatel

Konvoj

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/01:00019680

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-7302-016-5

Klíčová slova česky

globální výchova; dimenze globalizace; témata evropské integrace; multikulturní výchova; ekologická výchova;

Klíčová slova anglicky

global education; the dimensions of globalisation; the topics of European integration; multicultural education; ecological education).

Štítky

Změněno: 12. 12. 2009 21:15, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Stať vymezuje cílově obsahovou orientaci výchovy pro 21. století. Autorka věnuje pozornost oblastem, odvozeným z dimenzí globalizace (např. témata evropské integrace, multikulturní výchova, ekologická výchova. Nová orientace výchovy je pojednána s ohledem na výchovné působení učitele.

Anglicky

The paper defines the content orientation of the 21st century education in terms of the aims. The author focuses on the areas derived from the dimensions of globalisation (e.g. the topics of European integration, multicultural education, ecological education). The new orientation of education is conceived as regards the educational impact of teacher. Education in the process of globalisation. The paper defines the content orientation of the 21st century education in terms of the aims. The author focuses on the areas derived from the dimensions of globalisation (e.g. the topics of European integration, multicultural education, ecological education). The new orientation of education is conceived as regards the educational impact of teacher.

Návaznosti

GA406/98/1375, projekt VaV
Název: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Grantová agentura ČR, Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury