Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{383551, author = {Blažejovský, Jaromír}, address = {Brno}, booktitle = {Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity}, keywords = {Béla Tarr; Attila Janisch; Krzysztof Kieślowski; Robert Bresson; Wim Wenders}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {80-210-2657-X}, pages = {119-127}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Modus pasivity a spirituální styl Satanského tanga}, year = {2001} }
TY - JOUR ID - 383551 AU - Blažejovský, Jaromír PY - 2001 TI - Modus pasivity a spirituální styl Satanského tanga PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 802102657X KW - Béla Tarr KW - Attila Janisch KW - Krzysztof Kieślowski KW - Robert Bresson KW - Wim Wenders N2 - Jestliže postava hraného filmu nejedná, ale spíše "je jednána", jestliže nekráčí, ale spíše "je kráčena", můžeme hovořit o modu pasivity. Tento modus, který nalézáme např. ve filmech Krzysztofa Kieślowského,Attily Janische, Roberta Bressona či Wima Wenderse, může být navozen zvláštním způsobem rámování, zvláštními úhly kamery, dlouhými záběry, zvláštní "loutkovou" hereckou technikou nebo kontrapunktickým či mechanickým uplatněním hudby. Druhá část článku se věnuje sedmihodinovému dílu maďarského režiséra Bély Tarra Satanské tango. Záběry tohoto filmu jsou vedeny z hlediska pomalého Boha (nebo ďábla). Ústřední taneční sekvence filmu je příkladem pro uplatnění modu pasivity. ER -
BLAŽEJOVSKÝ, Jaromír. Modus pasivity a spirituální styl Satanského tanga (The Mode of Passivity and the Spiritual Style of Sátántangó). In \textit{Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity}. Brno: Masarykova univerzita, 2001, p.~119-127. ISBN~80-210-2657-X.
|