2000
Image firmy: současné přístupy
LUKÁŠOVÁ, Růžena a Tomáš URBÁNEKZákladní údaje
Originální název
Image firmy: současné přístupy
Název anglicky
Corporate image: contemporary approaches
Autoři
Vydání
Zprávy - Psychologický ústav AV ČR, Brno, Psychologický ústav AV ČR, 2000, 1211-8818
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/00:00005136
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
image; corporate image; consumer behavior; customer loyalty
Změněno: 20. 12. 2001 13:56, prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D.
V originále
Příspěvek uvádí současné definice pojmu image v marketingové psychologii, které se shodují v tom, že jde o obraz ve vědomí spotřebitelů, který ovlivňuje přednákupní i ponákupní fázi spotřebitelského chování. Výzkumy image jsou orientovány především na zjišťování role image ve vztahu k dalším faktorům ovlivňujícím obě tyto fáze spotřebitelského chování, protože poznání vzájemných souvislostí je důležité pro tvorbu a implementaci efektivních marketingových strategií. Výzkum těchto souvislostí však naráží na nedostatečně "hluboké" teoretické a metodologické uchopení image v rámci současných psychologických přístupů. Možnými zdroji, které by tuto oblast jistě obohatily, by mohla být témata řešená v současné kognitivní psychologii.
Anglicky
The paper looks into the question of current definitions of the term "corporate image" in marketing psychology. The definitions all agree in that it is an image in the consumers' mind that influences their pre-purchase as well as the post-purchase behaviour. Research into image focuses primarily on its role in relation to other factors impacting the above two phases of consumer behaviour, because good understanding of mutual relationships is important for the development and implementation of efficient marketing strategies. The research into such relationships, however, has been hampered by insufficiently "deep" theoretical and methodological grasp of image in contemporary psychological approaches. Topics dealt with by contemporary cognitive psychology might be possible sources of enrichment for this area.
Návaznosti
AV0Z7025918, záměr |
| |
GA406/00/0505, projekt VaV |
|