J 2000

Image firmy: současné přístupy

LUKÁŠOVÁ, Růžena a Tomáš URBÁNEK

Základní údaje

Originální název

Image firmy: současné přístupy

Název anglicky

Corporate image: contemporary approaches

Vydání

Zprávy - Psychologický ústav AV ČR, Brno, Psychologický ústav AV ČR, 2000, 1211-8818

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/00:00005136

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

image; corporate image; consumer behavior; customer loyalty
Změněno: 20. 12. 2001 13:56, prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek uvádí současné definice pojmu image v marketingové psychologii, které se shodují v tom, že jde o obraz ve vědomí spotřebitelů, který ovlivňuje přednákupní i ponákupní fázi spotřebitelského chování. Výzkumy image jsou orientovány především na zjišťování role image ve vztahu k dalším faktorům ovlivňujícím obě tyto fáze spotřebitelského chování, protože poznání vzájemných souvislostí je důležité pro tvorbu a implementaci efektivních marketingových strategií. Výzkum těchto souvislostí však naráží na nedostatečně "hluboké" teoretické a metodologické uchopení image v rámci současných psychologických přístupů. Možnými zdroji, které by tuto oblast jistě obohatily, by mohla být témata řešená v současné kognitivní psychologii.

Anglicky

The paper looks into the question of current definitions of the term "corporate image" in marketing psychology. The definitions all agree in that it is an image in the consumers' mind that influences their pre-purchase as well as the post-purchase behaviour. Research into image focuses primarily on its role in relation to other factors impacting the above two phases of consumer behaviour, because good understanding of mutual relationships is important for the development and implementation of efficient marketing strategies. The research into such relationships, however, has been hampered by insufficiently "deep" theoretical and methodological grasp of image in contemporary psychological approaches. Topics dealt with by contemporary cognitive psychology might be possible sources of enrichment for this area.

Návaznosti

AV0Z7025918, záměr
Název: Základní výzkum v oblasti psychologie na mezioborovém základě, zejména v psychologii osobnosti, obecné psychologii a psychologii zdraví
GA406/00/0505, projekt VaV
Název: Image firmy jako obraz ve vědomí jednotlivce