D 2001

Hudební vzdělávání a jeho vliv na formování osobnostních rysů dítěte

KNOPOVÁ, Blanka

Základní údaje

Originální název

Hudební vzdělávání a jeho vliv na formování osobnostních rysů dítěte

Název česky

Hudební vzdělávání a jeho vliv na formování osobnostních rysů dítěte

Název anglicky

Music education and its influence on shaping the child's personality traits

Autoři

KNOPOVÁ, Blanka (203 Česká republika, garant)

Vydání

Masarykova univerzita Brno. Brno, Musica viva in schola XVII, s. 135-140, 2001

Nakladatel

doc. PhDr. Karla Ondrášková, CSc.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/01:00030467

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-210-2765-7

Klíčová slova česky

hudba a společnost; hudební vzdělávání; rozvoj hudebnosti;hudební cítění

Klíčová slova anglicky

music and society; music education; musical development; musical feeling

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2010 11:07, PhDr. Blanka Knopová, CSc.

Anotace

V originále

Hudba obklopuje člověka od počátku lidské civilizace. V průběhu staletí procházela vývojem. V každém období však měla své specifické místo a poslání. V současné době se do popředí zájmu stále více dostává otázka hudebního vzdělávání a významu hudby pro vytváření osobnostních rysů dítěte. Hudebně výchovný proces využívá své specifické postupy a hudební činnosti, které napomáhají aktivnímu zkontaktování s hudebním dílem. Osvojené poznatky, dovednosti a vědomosti vedou k hlubšímu hudebnímu prožitku, pozitivně ovlivňují myšlení a jednání člověka.

Anglicky

Musical educational process uses its own specific procedures and musical activities that foster active contacted with the composition. Acquired knowledge, skills and knowledge leading to deeper music experience, positively influence the thinking and actions of man.