2001
Hudební vzdělávání a jeho vliv na formování osobnostních rysů dítěte
KNOPOVÁ, BlankaZákladní údaje
Originální název
Hudební vzdělávání a jeho vliv na formování osobnostních rysů dítěte
Název česky
Hudební vzdělávání a jeho vliv na formování osobnostních rysů dítěte
Název anglicky
Music education and its influence on shaping the child's personality traits
Autoři
KNOPOVÁ, Blanka (203 Česká republika, garant)
Vydání
Masarykova univerzita Brno. Brno, Musica viva in schola XVII, s. 135-140, 2001
Nakladatel
doc. PhDr. Karla Ondrášková, CSc.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/01:00030467
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-210-2765-7
Klíčová slova česky
hudba a společnost; hudební vzdělávání; rozvoj hudebnosti;hudební cítění
Klíčová slova anglicky
music and society; music education; musical development; musical feeling
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2010 11:07, PhDr. Blanka Knopová, CSc.
V originále
Hudba obklopuje člověka od počátku lidské civilizace. V průběhu staletí procházela vývojem. V každém období však měla své specifické místo a poslání. V současné době se do popředí zájmu stále více dostává otázka hudebního vzdělávání a významu hudby pro vytváření osobnostních rysů dítěte. Hudebně výchovný proces využívá své specifické postupy a hudební činnosti, které napomáhají aktivnímu zkontaktování s hudebním dílem. Osvojené poznatky, dovednosti a vědomosti vedou k hlubšímu hudebnímu prožitku, pozitivně ovlivňují myšlení a jednání člověka.
Anglicky
Musical educational process uses its own specific procedures and musical activities that foster active contacted with the composition. Acquired knowledge, skills and knowledge leading to deeper music experience, positively influence the thinking and actions of man.