D 2002

Komparace dvou typů reklamní kampaně - behaviorální a obsahová analýza

BINKA, Bohuslav

Základní údaje

Originální název

Komparace dvou typů reklamní kampaně - behaviorální a obsahová analýza

Název anglicky

The Comparison of two kinds of Advertising Campaign - Behavioral and Semantic Analysis

Autoři

BINKA, Bohuslav (203 Česká republika, garant)

Vydání

Košice, Implementácia marketingových teórií do hospodárskej praxe Slovenskej republiky, Českej republiky a Polskej republiky, s. 85-90, 2002

Nakladatel

Podnikovohospodárska fakulta Košice

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/02:00006101

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

80-225-1555-8

Klíčová slova anglicky

behavioral and semantic analysis
Změněno: 4. 6. 2002 18:03, doc. Mgr. Bohuslav Binka, Ph.D.

Anotace

V originále

Pokusili jsme se o použití behaviorální i obsahové analýzy pro určení vlivu billboardových kampaní na změny struktury mezilidské komunikace. Jako pomocné měřítko jsme použili estetické a etické hodnocení billboardů ze strany 30 respondentů. Z výše uvedeného je jasné, že behaviorální analýza je bezproblémově použitelná v případě nekomplikovaných, prostých zjišťujících otázek vůči spotřebitelům a dokáže tak vcelku správně odpovědět na bezprostřední, pociťovaný dopad kampaně na spotřebitele. Zároveň je vsak slepá vůči sofistikovanějším metodám manipulace (např. emocionální manipulace) a vůči sdělení druhého sledu tzn. vůči sdělení, které není bezprostředně zjistitelně přítomno v billboardu samotném. Tento aspekt naopak umožňuje jakkoli vágně a subjektivně určit analýza obsahová. Můžeme tedy konstatovat, že pro rozbor třetího tzn. strukturně sémantického dopadu billbordových kampaní lze s úspěchem použít kombinaci obou zmíněných metod. A to přestože je jejich výsledek značně rozporuplný.

Anglicky

This study analyse a kind of discurse in advertising campaign of Benetton and Philip Morris. First part of the work deals with methodology and present two basic kinds of methodology in advertisement; behavioral and semantic. Second part try - by joining practical research - to answer two fundamental questions: which methodology is superior according to our problem and in which range we can use it. The conclusions the author has come to in the first and second parts of this work are simple the most optimal method combine both methodologies behavioral and semantic.

Návaznosti

GA402/00/0368, projekt VaV
Název: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku
Investor: Grantová agentura ČR, Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku