2002
Kultura školy jako předmět výzkumu
POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Eva VÁCLAVÍKOVÁ, Jiří ZOUNEK et. al.Základní údaje
Originální název
Kultura školy jako předmět výzkumu
Název anglicky
Culture of the school as a subject of research
Autoři
POL, Milan (203 Česká republika, garant), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika), Eva VÁCLAVÍKOVÁ (203 Česká republika) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika)
Vydání
Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity, Brno, Masarykova univerzita, 2002, 1211-6971
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/02:00006303
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
culture; school; research
Změněno: 16. 11. 2007 15:56, Mgr. Jitka Vidláková, Ph.D.
V originále
Text se vyrovnává s realizovanými výzkumy kultury školy. Výzkumníci mají různá východiska, způsoby uchopení i závěry. Text poukazuje na jeden významný závěr vyplývající ze studia rozdílných příkladů, totiž že kultura školy není zpravidla zkoumána sama kvůli sobě, ale v jiných souvislostech definovaných výzkumníkem: ve vztahu ke kvalitě a posouzení výkonnosti školy, kvalitě výukového procesu nebo k posouzení rozvojového potenciálu.
Anglicky
Though it is laborious to examine the culture of the school, researchers have been endeavouring to empirically apprehend it since the 1960`s. A variety of research jobs have been carried out, of various starting points, ways of materialization, and conclusions. The presented text indicates a way of classifying these studies according to the purposes they had been assigned. Though the list of examples is not entirely complete nor is the classification definite, a conclusion is clear and evident: in most cases, the culture of the school is not examined in order to grasp this culture itself. Much more often, the culture of the school is examined as a starting point, a pre-condition, or a tool to explore another object of the researcher`s interest outside the culture itself, such as the quality and judgement of the school`s performance, the quality of the learning process, or the school`s development potential.
Návaznosti
GA406/01/1078, projekt VaV |
|