PETŘÍKOVÁ, Gabriela, Vladimír HERBER a Alois HYNEK. Povodí Křetínky v geografickém a environmentálním vzdělávání. Martin Balej, Jana Peštová (eds.). In Sborník Vzdělávání zeměpisem. první. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2002, s. 66-75. XX. jubilejní Sjezd České geografické spolenosti. ISBN 80-7044-411-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Povodí Křetínky v geografickém a environmentálním vzdělávání.
Název anglicky Křetínka drainage basin in geographical and environmenntal education
Autoři PETŘÍKOVÁ, Gabriela, Vladimír HERBER a Alois HYNEK.
Martin Balej, Jana Peštová (eds.).
Vydání první. Ústí nad Labem, Sborník Vzdělávání zeměpisem, s. 66-75, XX. jubilejní Sjezd České geografické spolenosti, 2002.
Nakladatel Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
ISBN 80-7044-411-8
Klíčová slova anglicky geographical and environmental education; case study; fieldwork
Štítky case study, fieldwork, geographical and environmental education
Změnil Změnil: RNDr. Vladimír Herber, CSc., učo 1060. Změněno: 12. 9. 2002 14:54.
Anotace
Malé povodí je vhodným územím pro geografické a environmentální vzdělávání pro řadu vzájemně propojených témat, která vycházejí z reálné situace. Terénní projektová metoda umožňuje hlubší a komplexní porozumění těmto tématům. Při praktické terénní výuce - studiu povodí Křetínky - byla vybrána následující témata (issues): fluviální procesy a hydrologický průzkum, struktura krajiny a využití země, environmentální hodnocení a možnosti dalšího rozvoje povodí, obyvatelstvo a věková struktura, služby a maloobchod, trvale udržitelný rozvoj, dotazníková šetření a tvorba turistického průvodce, včetně jejich využití ve středoškolském geografickém a environmentálním vzdělávání. Důraz je položen na vzájemné propojení témat (items), mezipředmětové vazby, procvičování a upevňování dovedností.
Anotace anglicky
Small drainage basin is a good field for geographical and environmental education for a number of interconnected issues coming out of the real situation. Project fieldwork develops deeper understanding of those issues in their complexity. The issues: fluvial processes and hydrology, landscape structure and land use pattern, environmental evaluation and the possibilities of further development, population and age structure, services and retail pattern, sustainable development, questionnaires and the tourist guide were chosen for the Kretinka drainage basin fieldwork, together with their use in secondary school geographical and environmental education, with the stress on the interconnection of items and practiced skills.
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 01:58