2002
Studying the Art of Provoking
DRÁBEK, PavelZákladní údaje
Originální název
Studying the Art of Provoking
Název česky
Rozbor umění vyvolat odezvu
Autoři
DRÁBEK, Pavel (203 Česká republika, garant)
Vydání
Kensington Gardens, South Australia, For All Time?: Critical Issues in Teaching Shakespeare, s. 112-124, For All Time?: Critical Issues in Teaching Shakesp, 2002
Nakladatel
Wakefield Press
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Austrálie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/02:00009825
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
1862545952
Klíčová slova anglicky
Shakespeare; William; Fletcher; John; Massinger; Philip; Taming of a Shrew; Taming of the Shrew; Hamlet; The Sea Voyage; teaching; study
Štítky
Změněno: 25. 6. 2009 16:07, doc. Mgr. Pavel Drábek, Ph.D.
V originále
An approach to Elizabethan and Jacobean drama through dramatic structure, with the view to the cognitive processes of the plays. The approach follows the Czech structuralist tradition of theatre semiotics (Otakar Zich, Ivo Osolsobě). The essay is a study in the art of provoking significance in the reader/audience. The case studies are Shakespeare's Hamlet (c1600), a comparison of The Taming of the Shrew (c1590-91) and the anonymous The Taming of a Shrew (c1593-94), and a comparative study of Shakespeare's The Tempest (c1611), and The Sea Voyage (1622) by John Fletcher and Philip Massinger.
Česky
Rozbor alžbětinských a jakubovských dramat skrze dramatickou struktury s přesahem do kognitivních procesů. Aplikace divadelní semiotiky (Otakar Zich, Ivo Osolsobě). Analýza způsobu, jakými dramatik sugeruje význam. Rozbory Shakespearova Hamleta, srovnání Shakespearovy hry Zkrocení zlé ženy se stejnojmennou anonymní hrou ("a Shrew"), a Shakespearovy Bouře s Mořeplavbou (1622) od Johna Fletchera a Philipa Massingera.
Návaznosti
LI01013, projekt VaV |
|