C 2002

Studying the Art of Provoking

DRÁBEK, Pavel

Základní údaje

Originální název

Studying the Art of Provoking

Název česky

Rozbor umění vyvolat odezvu

Autoři

DRÁBEK, Pavel (203 Česká republika, garant)

Vydání

Kensington Gardens, South Australia, For All Time?: Critical Issues in Teaching Shakespeare, s. 112-124, For All Time?: Critical Issues in Teaching Shakesp, 2002

Nakladatel

Wakefield Press

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Austrálie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/02:00009825

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

1862545952

Klíčová slova anglicky

Shakespeare; William; Fletcher; John; Massinger; Philip; Taming of a Shrew; Taming of the Shrew; Hamlet; The Sea Voyage; teaching; study
Změněno: 25. 6. 2009 16:07, doc. Mgr. Pavel Drábek, Ph.D.

Anotace

V originále

An approach to Elizabethan and Jacobean drama through dramatic structure, with the view to the cognitive processes of the plays. The approach follows the Czech structuralist tradition of theatre semiotics (Otakar Zich, Ivo Osolsobě). The essay is a study in the art of provoking significance in the reader/audience. The case studies are Shakespeare's Hamlet (c1600), a comparison of The Taming of the Shrew (c1590-91) and the anonymous The Taming of a Shrew (c1593-94), and a comparative study of Shakespeare's The Tempest (c1611), and The Sea Voyage (1622) by John Fletcher and Philip Massinger.

Česky

Rozbor alžbětinských a jakubovských dramat skrze dramatickou struktury s přesahem do kognitivních procesů. Aplikace divadelní semiotiky (Otakar Zich, Ivo Osolsobě). Analýza způsobu, jakými dramatik sugeruje význam. Rozbory Shakespearova Hamleta, srovnání Shakespearovy hry Zkrocení zlé ženy se stejnojmennou anonymní hrou ("a Shrew"), a Shakespearovy Bouře s Mořeplavbou (1622) od Johna Fletchera a Philipa Massingera.

Návaznosti

LI01013, projekt VaV
Název: Národní akademická licence Literature Online Fulltext Collection
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Národní akademická licence Literature Online Fulltext Collection