Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{406677, author = {Valášková, Magdalena and Ježek, Stanislav}, address = {Brno}, booktitle = {Vl. Smékal, P. Macek (Eds.), Utváření a vývoj osobnosti. Psychologické, sociální a}, keywords = {Adolescence; Body satisfaction; Body image; Pubertal timing}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {80-85947-83-8}, pages = {147-161}, publisher = {Barrister & Principal}, title = {Prožívání tělesných změn v adolescenci a jejich vliv na sebehodnocení adolescentů}, year = {2002} }
TY - CHAP ID - 406677 AU - Valášková, Magdalena - Ježek, Stanislav PY - 2002 TI - Prožívání tělesných změn v adolescenci a jejich vliv na sebehodnocení adolescentů VL - Psychologie PB - Barrister & Principal CY - Brno SN - 8085947838 KW - Adolescence KW - Body satisfaction KW - Body image KW - Pubertal timing N2 - Příspěvek je zaměřen na souvislost mezi percepcí a hodnocením vlastního pubertálního vývoje s ohledem na jeho načasování (pubertal timing) a různými aspekty sebehodnocení (fyzická kondice, spokojenost se vzhledem těla, důležitost vzhledu těla, zážitek kritiky vzhledu, tendence ovlivňovat vzhled cvičením a stravou, informovanost o dospívání, vrstevnické vztahy) u chlapců a dívek. Tyto informace jsou od respondentů získávány dotazníkem; výzkumný vzorek byl tvořen dvěma skupinami adolescentů po cca 300 respondentech (celkem cca 600), průměrný věk mladších respondentů v době šetření byl 13,3 let a starších 17,3 let. Předpokládané nižší sebehodnocení ve sledovaných aspektech u chlapců se zpomaleným vývojem a dívek se zrychleným vývojem se nepotvrdilo, bylo zjištěno pouze u zážitku kritiky vzhledu u chlapců a tendenci ovlivňovat vzhled cvičením a stravou u dívek. V souvislosti s načasováním vývoje však byly zjištěny některé další rozdíly podle pohlaví. ER -
VALÁŠKOVÁ, Magdalena a Stanislav JEŽEK. Prožívání tělesných změn v adolescenci a jejich vliv na sebehodnocení adolescentů. In \textit{Vl. Smékal, P. Macek (Eds.), Utváření a vývoj osobnosti. Psychologické, sociální a}. Brno: Barrister \&{} Principal, 2002, s.~147-161. Psychologie. ISBN~80-85947-83-8.
|