A 2002

Obraz dítěte v 11 letech (projekt ELSPAC, 2. vlna individuálního psychologického šetření: metody a dosavadní průběh)

LACINOVÁ, Lenka, Radka MICHALČÁKOVÁ, Eva PAVLÍKOVÁ, Elena SEJRKOVÁ, Karel SKOČOVSKÝ et. al.

Základní údaje

Originální název

Obraz dítěte v 11 letech (projekt ELSPAC, 2. vlna individuálního psychologického šetření: metody a dosavadní průběh)

Název anglicky

Description of a 11 years old child (ELSPAC project, 2nd stage of individual psychological examination: methods and current status)

Autoři

LACINOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant), Radka MICHALČÁKOVÁ (203 Česká republika), Eva PAVLÍKOVÁ (203 Česká republika), Elena SEJRKOVÁ (203 Česká republika), Karel SKOČOVSKÝ (203 Česká republika) a Jan ŠIRŮČEK (203 Česká republika)

Vydání

2002

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Audiovizuální tvorba

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/02:00006738

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

ELSPAC project

Štítky

Změněno: 6. 1. 2004 11:21, PhDr. Radka Neužilová Michalčáková, Ph.D.

Anotace

V originále

Poster informuje o dosavadním průběhu mezinárodního projektu ELSPAC (The European Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood) v České republice. Cílem celého projektu je zjistit, zda určité biologické, sociální, psychologické a psychosociální faktory mají určitý vztah k přežití a zdravému vývoji dítěte a zda je vliv sledovaných faktorů v zemích zapojených do tohoto výzkumného šetření obdobný či se naopak projeví transkulturální rozdíly (participující země jsou Anglie, Slovensko, ostrov Man, Rusko, Ukrajina a Česká republika) Realizaci projektu ELSPAC zajišťují v České republice dvě brněnská pracoviště - Ústav preventivní a sociální pediatrie a Centrum výzkumu vývoje osobnosti a etnicity. Šetření je realizováno ve třech částech - hromadné dotazníkové šetření (od roku 1991), individuální pediatrické šetření (od roku 1999) a individuální psychologické šetření (od roku 1999). Poster je zaměřen na popis průběhu individuálního psychologického šetření v osmi a jedenácti letech dětí, které sleduje osobnost dítěte, jeho rozumové schopnosti, kapacitu paměti, úroveň grafomotoriky a tvořivost. Šetřením zjišťujeme též sociální vztahy dítěte a to jak v rodině, tak v širším sociálním kontextu (škola, vrstevnická skupina).

Anglicky

The poster informs about the current status of the ELSPAC (European Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood) study in the Czech Republic. The overall goal of the whole project is to find out whether certain biological, social, psychological or psychosocial factors are related to a child's survival and healthy development and whether the effects of these factors are uniform over all the participating countries or there are transcultural differences. The participating countries include England, Slovakia, The Isle of Man, Russia, Ukraine and the Czech Republic. In the Czech Republic there are two Brno-based institutions that collaborate on the project The Department of Social Medicine and Health Care Administration at Masaryk University and The Research Centre for Personality and Ethnicity Development. The information about children come from three sources : questionnaire surveys (since 1991), individual paediatric examinations (since 1999) and individual psychological examinations (since 1999). The poster brings the description of the individual psychological examinations that the participating children undergo at the age of 8 and 11. The examinations focus on a child's personality, intellectual abilities, memory capacity, graphomotor skills and creativity. The child's social relationships within the family and in the wider social context (school, peers) are also identified.

Návaznosti

LN00A023, projekt VaV
Název: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech