A 2002

Obraz dítěte v 11 letech (zájmy, sociální vztahy, škola)

PAVLÍKOVÁ, Eva, Lenka LACINOVÁ, Radka MICHALČÁKOVÁ a Jan ŠIRŮČEK

Základní údaje

Originální název

Obraz dítěte v 11 letech (zájmy, sociální vztahy, škola)

Název anglicky

A description of an 11-year old child (interests, social relationships, school)

Autoři

PAVLÍKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant), Lenka LACINOVÁ (203 Česká republika), Radka MICHALČÁKOVÁ (203 Česká republika) a Jan ŠIRŮČEK (203 Česká republika)

Vydání

konference Psychologické dny. 2002

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Audiovizuální tvorba

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/02:00006739

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

ELSPAC project; interests; social relationships; school
Změněno: 6. 1. 2004 12:43, PhDr. Radka Neužilová Michalčáková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek shrnuje dosavadní zjištění získaná v rozhovoru s jedenáctiletými dětmi v rámci mezinárodního longitudinálního výzkumu ELSPAC (Europian Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood). Tento projekt probíhá souběžně na brněnských pracovištích Centrum výzkumu vývoje osobnosti a etnicity (psychologická část) a Ústav preventivní a sociální pediatrie (pediatrická část). Hlavním námětem tohoto "obrazu" je zmapování oblasti školní problematiky (motivace školní docházky, preference jednotlivých předmětů, sociální pozice dítěte ve třídě, hodnocení učitele očima dítěte). Dalším pilířem je oblast zájmů a trávení volného času-z pohledu jedenáctiletého městského dítěte.

Anglicky

The paper summarises the preliminary findings from the analysis of interviews with 11-year old child that took place as a part of the ELSPAC (European Longitudinal Study of Pregnancy And Childhood). This project runs at two Brno-based institutions-The Research Centre for Personality and Ethnicity Development (the psychological part) and The Department of Social Medicine and Health Care Administration (the paediatric part). Our main objective here was to map the school-related issues (school attendance motivation, subject preference, social position in class, child's evaluation of teachers). We took a look at the child's interests, free time spending preferences of an 11-year old city child.

Návaznosti

LN00A023, projekt VaV
Název: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech