2002
Temperament kojence a batolete ve vztahu k utváření výchovných postojů u matek
PAVLÍKOVÁ, Eva, Lenka LACINOVÁ a Jan ŠIRŮČEKZákladní údaje
Originální název
Temperament kojence a batolete ve vztahu k utváření výchovných postojů u matek
Název anglicky
Relations between little child temperament and mothers childrearing practices
Autoři
PAVLÍKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant), Lenka LACINOVÁ (203 Česká republika) a Jan ŠIRŮČEK (203 Česká republika)
Vydání
Vydání první. Brno, Utváření a vývoj osobnosti (Psychologické, sociální a pedagogické aspekty), s. 55-73, Psychologie, 1, 2002
Nakladatel
Barrister&Principal-studio
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/02:00006740
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
80-85947-83-8
Klíčová slova anglicky
child; toddler; temperament; mother; childrearing practices
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 6. 2009 09:23, doc. Mgr. Lenka Lacinová, Ph.D.
V originále
Kapitola shrnuje výsledky výzkumu, které jsou součástí studie ELSPAC (The European Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood). Zaměřili jsme se na analýzu výpovědí žen-nastávajících matek (a později matek kojenců a batolat) o jejich výchovných postojích a názorech na výchovu malých dětí. Temperament dítěte byl sledován pomocí standardizovaných Careyho škál. Hlavním zjištěním je, že výchovné názory nejmarkantněji ovlivňuje skutečnost narození dítěte a reálná péče o ně a konkrétní projevy jeho temperamentu. Kapitola obsahuje též shrnutí dosavadních teorií temperamentu a návrh nového modelu, jehož metaforickým ztvárněním je Aesculus Hippocastanum L.
Anglicky
Paper summarises the results of a study which is a part of The European Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood (ELSPAC). We analysed statements of women-expectant mothers (and mothers of sucklings and toddlers later on) about their beliefs and attitudes towards the education of small children. We focused on the relationship between mother's attitudes and the child's temperament. Child temperament was measured by the standardised Carey scales. The main finding is that the educational beliefs are most significantly influenced by the birth of a child, actual caring for the child, and the actual manifestations of the child's temperament.
Návaznosti
LN00A023, projekt VaV |
|