D 2002

Ekologická výchova jako určující dimenze výchovy pro udržitelný rozvoj

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Ekologická výchova jako určující dimenze výchovy pro udržitelný rozvoj

Název anglicky

Environmental Education - the dimension of Education towards the permanent and sustainable development

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant)

Vydání

Bratislava, Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní. s. 5-17, 2002

Nakladatel

UK Bratislava

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/02:00019689

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-88868-77-7

Klíčová slova anglicky

environmental education; instrument for ensuring of sustainable development; values; such as level of education; responsibility; consideration for other people; self-restraint; cultivated altruism

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 12. 2006 13:34, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Autorka objasňuje význam ekologické výchovy jako nástroje k zajištění udržitelného rozvoje. Zdůrazňuje její explanační a instrumentální funkci s akcentem na hodnoty - vzdělanost, zodpovědnost, ohled na druhé, sebeomezení, kultivovaný altruismus.

Anglicky

The author clarifies the importance of environmental education as an instrument for ensuring of sustainable development. She emphasises the explanatory and instrumental function with stress on values, such as level of education, responsibility, consideration for other people, self-restraint, cultivated altruism.

Návaznosti

GA406/98/1375, projekt VaV
Název: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Grantová agentura ČR, Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury