NOVOTNÝ, Petr. Teachers and Innovation; Opening Stage of an Exploration of Today's Practice. In Education-Line. Leeds: University of Leeds, 2002, s. 1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teachers and Innovation; Opening Stage of an Exploration of Today's Practice
Autoři NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant).
Vydání Leeds, Education-Line, s. 1-1, 2002.
Nakladatel University of Leeds
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/02:00006790
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky teachers; innovation; practice; development; teaching; questionnaire; survey
Štítky development, innovation, practice, questionnaire, survey, teachers, teaching
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Změněno: 20. 5. 2003 16:04.
Anotace
The paper deals with the results of the first phase of the project "Teachers and Innovation. On present practice and some possibilities of development of teachers` work". The theoretical framework of the research is the concept of reflective practice and other contemporary ideas of innovation of the schoolwork. The questionnaire was used for the first phase of the research as an instrument for screening. The data gained by mean of questionnaire (administered to the sample of innovative teachers in the Czech Republic) should enable basic understanding of the most important teachers` motives for implementation of innovations. Finally, exploration of conditions of successful implementation of innovations (as viewed by innovative teachers) is provided.
Návaznosti
GP406/02/P121, projekt VaVNázev: Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele
Investor: Grantová agentura ČR, Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele
VytisknoutZobrazeno: 21. 5. 2024 23:33