D 2002

Teachers and Innovation; Opening Stage of an Exploration of Today's Practice

NOVOTNÝ, Petr

Základní údaje

Originální název

Teachers and Innovation; Opening Stage of an Exploration of Today's Practice

Autoři

NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant)

Vydání

Leeds, Education-Line, s. 1-1, 2002

Nakladatel

University of Leeds

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/02:00006790

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

teachers; innovation; practice; development; teaching; questionnaire; survey
Změněno: 20. 5. 2003 16:04, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper deals with the results of the first phase of the project "Teachers and Innovation. On present practice and some possibilities of development of teachers` work". The theoretical framework of the research is the concept of reflective practice and other contemporary ideas of innovation of the schoolwork. The questionnaire was used for the first phase of the research as an instrument for screening. The data gained by mean of questionnaire (administered to the sample of innovative teachers in the Czech Republic) should enable basic understanding of the most important teachers` motives for implementation of innovations. Finally, exploration of conditions of successful implementation of innovations (as viewed by innovative teachers) is provided.

Návaznosti

GP406/02/P121, projekt VaV
Název: Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele
Investor: Grantová agentura ČR, Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele