2002
Teachers and Innovation; Opening Stage of an Exploration of Today's Practice
NOVOTNÝ, PetrZákladní údaje
Originální název
Teachers and Innovation; Opening Stage of an Exploration of Today's Practice
Autoři
NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant)
Vydání
Leeds, Education-Line, s. 1-1, 2002
Nakladatel
University of Leeds
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/02:00006790
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
teachers; innovation; practice; development; teaching; questionnaire; survey
Štítky
Změněno: 20. 5. 2003 16:04, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Anotace
V originále
The paper deals with the results of the first phase of the project "Teachers and Innovation. On present practice and some possibilities of development of teachers` work". The theoretical framework of the research is the concept of reflective practice and other contemporary ideas of innovation of the schoolwork. The questionnaire was used for the first phase of the research as an instrument for screening. The data gained by mean of questionnaire (administered to the sample of innovative teachers in the Czech Republic) should enable basic understanding of the most important teachers` motives for implementation of innovations. Finally, exploration of conditions of successful implementation of innovations (as viewed by innovative teachers) is provided.
Návaznosti
GP406/02/P121, projekt VaV |
|