2002
Možnosti vzájemné podpory a spolupráce školy a rodiny
RABUŠICOVÁ, Milada a Vlastimil ČIHÁČEKZákladní údaje
Originální název
Možnosti vzájemné podpory a spolupráce školy a rodiny
Název česky
Možnosti vzájemné podpory a spolupráce školy a rodiny
Název anglicky
Scope for support and co-operation of schools and parents
Autoři
RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant) a Vlastimil ČIHÁČEK (203 Česká republika)
Vydání
tudia Paedagogica, Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, U7, Brno, Masarykova univerzita, 2002, 1211-6971
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/02:00007086
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
Parents; school and the family; co-operation; mutual support
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 6. 2007 15:59, prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
V originále
Článek představuje čtyři příklady organizování vztahů, spolupráce a vzájemné podpory mezi školou a rodinami žáků/studentů. Jedná se o portréty projektů realizovaných v Německu, Spojených státech amerických a ve Velké Británii a autoři se je snaží zaznamenat v kontextu tamní situace a také vztáhnout k současným podmínkám českých škol.
Anglicky
The article presents four examples of organising the relations between schools and families in view of their co-operation and mutual support. Four projects are portrayed: the German All-day school; the American Partnership of the school, the family and the community; the School family, carried out in the German lands of Baden-Württemberg, Bavaria, and Hessen; and the British Agreements of parents and the school. The projects vary greatly in their timings and places, starting points, and spans. The writers have struggled to present the selected models comprehensively, with regard to the national contexts, discussing them in the framework of the actual situation in the Czech Republic and mentioning the debates they incited. None of these models, however, can be regarded as the only possible or correct one, all four having their pros and cons.
Návaznosti
GA406/01/1077, projekt VaV |
|