J 2002

Možnosti vzájemné podpory a spolupráce školy a rodiny

RABUŠICOVÁ, Milada a Vlastimil ČIHÁČEK

Základní údaje

Originální název

Možnosti vzájemné podpory a spolupráce školy a rodiny

Název česky

Možnosti vzájemné podpory a spolupráce školy a rodiny

Název anglicky

Scope for support and co-operation of schools and parents

Autoři

RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant) a Vlastimil ČIHÁČEK (203 Česká republika)

Vydání

tudia Paedagogica, Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, U7, Brno, Masarykova univerzita, 2002, 1211-6971

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/02:00007086

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

Parents; school and the family; co-operation; mutual support

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 6. 2007 15:59, prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.

Anotace

V originále

Článek představuje čtyři příklady organizování vztahů, spolupráce a vzájemné podpory mezi školou a rodinami žáků/studentů. Jedná se o portréty projektů realizovaných v Německu, Spojených státech amerických a ve Velké Británii a autoři se je snaží zaznamenat v kontextu tamní situace a také vztáhnout k současným podmínkám českých škol.

Anglicky

The article presents four examples of organising the relations between schools and families in view of their co-operation and mutual support. Four projects are portrayed: the German All-day school; the American Partnership of the school, the family and the community; the School family, carried out in the German lands of Baden-Württemberg, Bavaria, and Hessen; and the British Agreements of parents and the school. The projects vary greatly in their timings and places, starting points, and spans. The writers have struggled to present the selected models comprehensively, with regard to the national contexts, discussing them in the framework of the actual situation in the Czech Republic and mentioning the debates they incited. None of these models, however, can be regarded as the only possible or correct one, all four having their pros and cons.

Návaznosti

GA406/01/1077, projekt VaV
Název: Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Grantová agentura ČR, Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy