2002
Metodologické aspekty počítačové administrace psychodiagnostických metod
KVĚTON, Petr a Helena KLIMUSOVÁZákladní údaje
Originální název
Metodologické aspekty počítačové administrace psychodiagnostických metod
Název anglicky
Methodological aspects of the computer administered psychological assessement methods
Autoři
KVĚTON, Petr (203 Česká republika, garant) a Helena KLIMUSOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Československá psychologie, Praha, AV ČR, 2002, 0009-062X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor
Impact factor: 0.190
Kód RIV
RIV/00216224:14230/02:00007103
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
computer-based assessment; equivalency; computer anxiety; adaptive testing; Internet
Změněno: 26. 5. 2003 10:11, doc. PhDr. Petr Květon, Ph.D.
V originále
Počítačová administrace nachází mnohá uplatnění v moderní psychodiagnostice. Jsou vyvíjeny komputerizované verze klasických psychodiagnostických metod, počítačová interview, počítačové adaptivní testy, a v poslední době i Internetově orientované testování. Charakter počítačové administrace, co se týče kvality zpracování designu testu, v mnoha případech ovlivňuje výkon osoby v testové situaci. Míra ovlivnění se mění dle typu testu. Nejvíce jsou ohroženy výkonové testy s rychlostní složkou, a také testy s vizuálně komplikovanými stimuly, které jsou náročné na percepci. Méně jsou ovlivněny dotazníkové metody. Subjektivně působícím faktorem v situaci počítačové administrace je počítačová anxieta.
Anglicky
Today's psychodiagnostics has variety of usage for computer-based tests. Computerized versions of conventional paper-pencil tests, computer-based interview, computer adaptive tests and lately also Internet-oriented testing are being developed. Computer-based test administration and the quality of test design often affect performance of a test-taker. The level of influence depends on a test type; speeded clerical tests and tests containing visually complicated stimuli are affected to a large extent. Questionnaire-like tests are affected much less. The factor of computer anxiety is mentioned to subjectively influence persons in computer-based test situation.
Návaznosti
GA406/99/1052, projekt VaV |
|