D 2002

Standardy pro pedagogické a psychologické testování - zdroj inspirace

KLIMUSOVÁ, Helena

Základní údaje

Originální název

Standardy pro pedagogické a psychologické testování - zdroj inspirace

Název anglicky

Standards for educational and psychological testing: a source of inspiration

Autoři

KLIMUSOVÁ, Helena (203 Česká republika, garant)

Vydání

Olomouc, Psychologické dny 2002 - "Kořeny a vykořenění" od s. 28-35, 8 s. 2002

Nakladatel

ČMPS, Psychologický ústav AV ČR

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/02:00011310

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

80-86174-05-0

Klíčová slova anglicky

standards; tests; testing; validity;
Změněno: 22. 10. 2004 02:05, Mgr. Helena Klimusová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek si klade za cíl představit Standardy pro pedagogické a psychologické testování, respektive jejich revizi z roku 1999, jež loni vyšla v českém překladu. Stručně je nastíněna historie vydávání Standardů, jejich vývoj od předchozí revize a jejich současný obsah. V příspěvku je podrobněji zmíněno novější pojetí validity, které Standardy zdůrazňují. Jsou rovněž diskutovány údaje o míře plnění Standardů v různých oblastech psychologického testování.

Anglicky

The paper aims to introduce the Standards for Educational and Psychological Testing; or, in fact, its latest (1999) revision which was published in Czech translation last year. The history of the Standards revisions and the current content of the Standards is briefly reviewed; the new concept of validity and validization, emphasized by the Standards, is described in greater detail. The adherence to the Standards in various areas of psychological testing is further discussed.

Návaznosti

GA406/01/1076, projekt VaV
Název: Zjištění stavu, potřeb a perspektiv psychologické diagnostiky v České republice
Investor: Grantová agentura ČR, Zjištění stavu, potřeb a perspektiv psychologické diagnostiky v České republice