C 2002

Nezamýšlené důsledky "komunikační ideologie" v kontextu informační společnosti

VOLEK, Jaromír

Základní údaje

Originální název

Nezamýšlené důsledky "komunikační ideologie" v kontextu informační společnosti

Název anglicky

The Unanticipated Consequences of Communication Ideology in the Context of Information Society

Autoři

VOLEK, Jaromír (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Média a realita: sborník prací Katedry mediálních studií a žurnalistiky, od s. 11-38, 28 s. Média a komunikace, 4, 2002

Nakladatel

Masarykova Universita v Brně

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14230/02:00008549

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

80-210-3083-6

Klíčová slova česky

Ideologie, informační společnost,kritická teorie

Klíčová slova anglicky

communication; ideology; information society; information and communication technologiies; heterotopic comunication
Změněno: 10. 3. 2017 18:35, PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.

Anotace

V originále

Text se zabývá nezamýšlenými důsledky zavádění nových informačních a komunikačních technologií.

Anglicky

The paper deals with the unanticipated consequences of so called communication ideology in the context of information society. Information society we construe as a ideal type in weberian sense. The main premise of this essay is that ideological belief in the positive possibilities of new communication and information technologies has the unanticipated consequences for transformation of late-modern interactions. The observations offered in this essay only begin to suggest the possible new contours of interactions in information culture, which is based on commodification and extreme individualism. Paradoxically, these characteristics shape new communication situation which is characterized by phenomenon of electronic isolationism and fragmentation of human communication.

Návaznosti

GA403/02/0136, projekt VaV
Název: Český novinář - portrét lidí, kteří pracují v české žurnalistice, a jejich práce
Investor: Grantová agentura ČR, Český novinář - portrét lidí, kteří pracují v české žurnalistice, a jejich práce