2002
Rozvoj školství v obci a kraji
MALACH, AntonínZákladní údaje
Originální název
Rozvoj školství v obci a kraji
Název anglicky
Development of Education in Municipality and Region
Autoři
MALACH, Antonín (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, Vzdělávání v podmínkách územního řízení, s. 34-61, 2002
Nakladatel
Masarykova Univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14330/02:00007221
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
80-210-2946-3
Klíčová slova anglicky
Education; public administration; reform
Štítky
Změněno: 31. 5. 2003 08:42, RNDr. JUDr. Vladimír Šmíd, CSc.
V originále
Reformou veřejné správy, započatou v roce 2000, došlo ke značným změnám v oblasti školství. Tyto změny se dotýkají mnoha tisíců lidí, nepočítáme-li rodiče, žáky a studenty.. Do funkcí přicházejí také noví pracovníci obecních a krajských úřadů, úřadů práce, členové výborů pro vzdělávání a zaměstnanost v krajích , školských komisí na obcích, rad škol a dalších institucí a organizací, které se různými způsoby podílejí na přípravě našich dětí a mládeže. Příspěvek informuje o školské politice ČR, o hlavních problémech vzdělávání u nás a o základních kompetencích jednotlivých stupňů řízení školství ve světle nově přijatých zákonů. Jeho cílem je přispět k tomu, aby nákladná změna se promítla výrazně do zkvalitnění výchovy a vzdělávání mladé generace v období přípravy pro vstup ČR do Evropské unie.
Anglicky
With the beginning of Public administration reform in 2000, there arose some significant changes in education system. These changes can sweep a lot of people, aside from students and their parents. New in their functions are employers of municipal authorities, labour offices and other organizations, that praticipate on education of our children. The contribution involves the school policy in Czech Republic, the main problems, and basic competencies of school management in different levels of public administration. Our objestives are to make these changes meaningful and remarkable in the higher quality of education.
Návaznosti
MSM 145600001, záměr |
|