D 2002

Rozvoj školství v obci a kraji

MALACH, Antonín

Základní údaje

Originální název

Rozvoj školství v obci a kraji

Název anglicky

Development of Education in Municipality and Region

Autoři

MALACH, Antonín (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Vzdělávání v podmínkách územního řízení, s. 34-61, 2002

Nakladatel

Masarykova Univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/02:00007221

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

80-210-2946-3

Klíčová slova anglicky

Education; public administration; reform
Změněno: 31. 5. 2003 08:42, RNDr. JUDr. Vladimír Šmíd, CSc.

Anotace

V originále

Reformou veřejné správy, započatou v roce 2000, došlo ke značným změnám v oblasti školství. Tyto změny se dotýkají mnoha tisíců lidí, nepočítáme-li rodiče, žáky a studenty.. Do funkcí přicházejí také noví pracovníci obecních a krajských úřadů, úřadů práce, členové výborů pro vzdělávání a zaměstnanost v krajích , školských komisí na obcích, rad škol a dalších institucí a organizací, které se různými způsoby podílejí na přípravě našich dětí a mládeže. Příspěvek informuje o školské politice ČR, o hlavních problémech vzdělávání u nás a o základních kompetencích jednotlivých stupňů řízení školství ve světle nově přijatých zákonů. Jeho cílem je přispět k tomu, aby nákladná změna se promítla výrazně do zkvalitnění výchovy a vzdělávání mladé generace v období přípravy pro vstup ČR do Evropské unie.

Anglicky

With the beginning of Public administration reform in 2000, there arose some significant changes in education system. These changes can sweep a lot of people, aside from students and their parents. New in their functions are employers of municipal authorities, labour offices and other organizations, that praticipate on education of our children. The contribution involves the school policy in Czech Republic, the main problems, and basic competencies of school management in different levels of public administration. Our objestives are to make these changes meaningful and remarkable in the higher quality of education.

Návaznosti

MSM 145600001, záměr
Název: Faktory efektivnosti rozvoje regionů České republiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Faktory efektivnosti rozvoje regionů České republiky