D 2002

Vliv globalizace na tvorbu hodnoty

STEHLÍK, Antonín

Základní údaje

Originální název

Vliv globalizace na tvorbu hodnoty

Název anglicky

The imapct of globalization on the value creation

Autoři

STEHLÍK, Antonín (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Firma a konkurenční prostředí, s. 270-277, 2002

Nakladatel

Konvoj s.r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/02:00007454

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

80-7302-035-1

Klíčová slova anglicky

virtualization; globalization; internet; new economy
Změněno: 21. 5. 2003 12:02, doc. Ing. Antonín Stehlík, CSc.

Anotace

V originále

Uplatnění informační a komunikačních technologií formuluje nové výzvy jak pro stranu nabídky, tak i poptávky. Tento impuls je vyvolaný především využitím internetu v podmínkách globalizujících se trhů. Fenomén nehmotného světa bitů dává hmotnému světu a tvorbě hmotných produktů novou dynamiku a novou podobu. Stojí na prahu nové ekonomiky, ekonomiky elektronického obchodování a virtualizace hmotné výroby. Článek pojednává o tvorbě hodnoty při takto změněné infrastruktuře.

Anglicky

The use of information and communication technology builds up new challenges for both supply and demand side. This impulse was caused by the Internet applications in the globalization. The phenomenon of the intangible world of bits and bytes gives the tangible world new dynamics and change it's face. We are standing at the beginning of the new economy the economy of the e-business age and virtualization. The aim of this article is just the value creation under such changing infrastructure.

Návaznosti

GA402/00/0368, projekt VaV
Název: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku
Investor: Grantová agentura ČR, Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku