ŠMAHEL, David. Komunikace adolescentů v prostředí internetu. Československá psychologie, Praha, 2003, roč. 2003, č. 2, s. 144-156. ISSN 0009-062X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Komunikace adolescentů v prostředí internetu
Název anglicky Communication of adolescents in the internet environment
Autoři ŠMAHEL, David (203 Česká republika, garant).
Vydání Československá psychologie, Praha, 2003, 0009-062X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 0.232
Kód RIV RIV/00216224:14230/03:00008694
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
UT WoS 000183646200005
Klíčová slova anglicky communication adolescent internet multiplicity
Štítky communication adolescent internet multiplicity
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D., učo 3068. Změněno: 16. 6. 2009 14:45.
Anotace
Prezentovaná studie se zabývá komunikací adolescentů v prostředí internetu. Studie je založena na kvalitativní metodologii - metodě zakotvené teorie. Ve výzkumu bylo provedeno 16 rozhovorů - polovina v reálném světě a polovina prostřednictvím internetu. Komunikace adolescentů je v článku analyzována ve dvou rovinách: (1) z pohledu adolescentů a (2) z pohledu výzkumníka, který srovnává průběh rozhovorů z reality a z virtuálního světa. Ve výzkumu je předkládán nový fenomén vznikající ve virtuálním prostředí - fenomén multiplicity komunikace.
Anotace anglicky
Presented study is focused on communication of adolescents in the internet enviroment. The study is based on qualitative methodology - ground theory method. 16 interviews were carried out, a half of them held in the reality and the others in the internet enviroment. The communication of adolescents is analyzed in two levels - first from the point of view of adolescents and then from the point of researcher's view - the author carried out a comparison of the virtual and real interviews and set the differences between them. In the research he defined a new phenomenon in the virtual communication - the phenomenon of the multiplicity of the communication.
Návaznosti
MSM 142300002, záměrNázev: Děti, mládež a rodina v transformaci (Akronym: MLADĚRO)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Výzkumné záměry
VytisknoutZobrazeno: 26. 5. 2020 03:20