2002
Úzkostnost a specifické poruchy v učení
ŠPORCROVÁ, Ivona, Zita BARTOŠÍKOVÁ a Jana BALHAROVÁZákladní údaje
Originální název
Úzkostnost a specifické poruchy v učení
Název anglicky
Anxiousness and specific learning disorders
Autoři
ŠPORCROVÁ, Ivona (203 Česká republika, garant), Zita BARTOŠÍKOVÁ (203 Česká republika) a Jana BALHAROVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Psychológia a patopsychológia, Bratislava (SR), 2002, 0555-5574
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14330/02:00007809
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky
anxiety; specific learning disorders
Štítky
Změněno: 31. 5. 2003 09:56, RNDr. JUDr. Vladimír Šmíd, CSc.
V originále
Studie se zabývá sledováním rozdílu mezi úzkostností dětí v 5 a 8 letech věku ve vztahu ke specifickým poruchám učení. Autoři zjistili, že děti s diagnostikovanými poruchami učení jsou ve větší míře úzkostné oproti dětem, které nemají výukové potíže uvedeného charakteru. Z výsledku rovněž vyplynulo, že pětileté děti oproti osmiletým vykazují celkové méně znaků možné úzkostnosti (bez ohledu, zda se u nich poruchy učení vyskytly či nikoli) a že výchozí úzkostnost 5 letých dětí, u kterých později byly nebo nebyly diagnostikovány SPU, je srovnatelná.
Anglicky
The study follows the difference in anxiety-trait of children at the age of 5 and 8 years in relation to specific learning disorders. The authors found that children with diagnosed learning disorders exhibit higher measure of anxiety-trait in comparison to children that do not have learning difficulties of the above-mentioned character. From the results it is also clear that 5-year-old children, in comparison to 8-year-old children, appear to have generally fewer sings of possible anxiety (regardless the fact if learning disorders appeared or did not appear in them) and that the initial anxiety-trait of 5-year-old children with later diagnosis of specific learning disorder or without them is comparable.