J 2003

Role rodičů ve vztahu ke škole - teoretické koncepty

RABUŠICOVÁ, Milada a Kateřina TRNKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Role rodičů ve vztahu ke škole - teoretické koncepty

Název anglicky

The Role of parents in Relation to the School - Theoretical Concepts

Autoři

RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant) a Kateřina TRNKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Pedagogika, Praha, UK Praha, 2003, 0031-3815

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/03:00008082

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

Family; school; parents; role of parents; relationships between school and parents
Změněno: 20. 6. 2008 15:16, prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.

Anotace

V originále

V přehledovém článku se autorky na základě analýzy převážně zahraniční (angloamerické) literatury vyjadřují k vývoji rodičovské role ve vztahu ke škole a k jejím různým podobám. Konkrétně vymezují a charakterizují tři různé přístupy k rodičům: pohled na rodiče jako na zákazníky, jako na partnery a jako na občany. V závěru se zamýšlejí nad oblastmi budování dobrých vztahů rodiny a školy.

Anglicky

In the survey article, the authors express views on the development of the parental role in relation to school and its various forms which are based on the analysis of predominantly Anglo-American foreign literatude. In particular, they define and characterize three different attitudes to parents: the view of parents as customers, partners and citizens. Finally, they reflect on the fields where good relations between the family and school can be built up.

Návaznosti

GA406/01/1077, projekt VaV
Název: Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Grantová agentura ČR, Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy