J 2003

Role rodičů ve vztahu ke škole - teoretické koncepty

RABUŠICOVÁ, Milada a Kateřina TRNKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Role rodičů ve vztahu ke škole - teoretické koncepty

Název anglicky

The Role of parents in Relation to the School - Theoretical Concepts

Autoři

RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant) a Kateřina TRNKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Pedagogika, Praha, UK Praha, 2003, 0031-3815

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/03:00008082

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

Family; school; parents; role of parents; relationships between school and parents
Změněno: 20. 6. 2008 15:16, prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.

Anotace

V originále

V přehledovém článku se autorky na základě analýzy převážně zahraniční (angloamerické) literatury vyjadřují k vývoji rodičovské role ve vztahu ke škole a k jejím různým podobám. Konkrétně vymezují a charakterizují tři různé přístupy k rodičům: pohled na rodiče jako na zákazníky, jako na partnery a jako na občany. V závěru se zamýšlejí nad oblastmi budování dobrých vztahů rodiny a školy.

Návaznosti

GA406/01/1077, projekt VaV
Název: Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Grantová agentura ČR, Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy