2003
Role rodičů ve vztahu ke škole - teoretické koncepty
RABUŠICOVÁ, Milada a Kateřina TRNKOVÁZákladní údaje
Originální název
Role rodičů ve vztahu ke škole - teoretické koncepty
Název anglicky
The Role of parents in Relation to the School - Theoretical Concepts
Autoři
RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant) a Kateřina TRNKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Pedagogika, Praha, UK Praha, 2003, 0031-3815
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/03:00008082
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
Family; school; parents; role of parents; relationships between school and parents
Štítky
Změněno: 20. 6. 2008 15:16, prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
V originále
V přehledovém článku se autorky na základě analýzy převážně zahraniční (angloamerické) literatury vyjadřují k vývoji rodičovské role ve vztahu ke škole a k jejím různým podobám. Konkrétně vymezují a charakterizují tři různé přístupy k rodičům: pohled na rodiče jako na zákazníky, jako na partnery a jako na občany. V závěru se zamýšlejí nad oblastmi budování dobrých vztahů rodiny a školy.
Anglicky
In the survey article, the authors express views on the development of the parental role in relation to school and its various forms which are based on the analysis of predominantly Anglo-American foreign literatude. In particular, they define and characterize three different attitudes to parents: the view of parents as customers, partners and citizens. Finally, they reflect on the fields where good relations between the family and school can be built up.
Návaznosti
GA406/01/1077, projekt VaV |
|