B 2003

Nepřímé strategie učení cizímu jazyku

VLČKOVÁ, Kateřina

Základní údaje

Originální název

Nepřímé strategie učení cizímu jazyku

Název anglicky

Indirect foreign language learning strategies

Autoři

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, 120 s. diplomová práce, 2003

Nakladatel

FF MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/03:00011329

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

foreign language learning strategies; metacognitive; affective and social learning strategies; research into usage of learning strategies
Změněno: 26. 5. 2009 16:36, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Anotace

V originále

Nepřímé strategie učení cizímu jazyku jsou postupy, které přispívají k učení cizímu jazyku nepřímo. Jedná se o metakognitivní (plánování, monitorování, organizace učení atd.), afektivní (práce s emocemi, sebepovzbuzování aj.) a sociální strategie (učení prostřednictvím interakce s ostatními). Používání těchto strategií bylo zkoumáno u studentů šesti a čtyřletého gymnázia.

Anglicky

Indirect foreign language learning strategies are strategies indirect contributing to the effective foreign language learning. The theses devide them into 3 groups: metacognitve, affective and social learning strategies. The research were conducted onto use of these strategies by students at the upper secondary level. Some factors with influence on the use of learning strategies were identified too.

Návaznosti

GA406/02/1247, projekt VaV
Název: Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení
Investor: Grantová agentura ČR, Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení