2003
Jak se na školách rodí úspěch v práci s granty
POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ a Petr NOVOTNÝZákladní údaje
Originální název
Jak se na školách rodí úspěch v práci s granty
Název česky
Jak se na školách rodí úspěch v práci s granty
Název anglicky
How Success in the Work with Grants is Born at Schools
Autoři
POL, Milan (203 Česká republika, garant), Milada RABUŠICOVÁ (203 Česká republika) a Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika)
Vydání
Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2003, 1211-6971
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/03:00030537
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
Grants - strategy - development
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2010 12:27, prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
V originále
Text vychází z některých výsledků výzkumného projektu "České a zahraniční grantové nabídky a jejich využívání školami sekundarní a teriární úrovně", který v letech 2001-2002 realizoval Ústav pedagogických věd Masarykovy univerzity v Brně na základě zadání Národního vzdělávacího fondu v Praze.
Anglicky
The article is based on some results of the research project "Czech an Foreign Grant Offers; Employment by Schools of Secondary and Tertiary Level" implemented by the Department of Educational Sciences, Faculty of Arts, Masaryk University of Brno in 2001-2002 on the strength of a an assignment by The National Educational Fund of Prague. In the article the authors first give some concise information on the individual stages of the whole project; then they attempt to answer the questions relating to the factors that contribute to the success of schools in the grant competition. They persuade themselves that in this respect the attitudes of the representatives of the schools to the entire process of achieving grants and effective mechanisms in the work with grant offers and grants are cardinal. To conclude they attempt at a general level of characterization of the schools that have been successul in the grant competition.