D 2003

Innovative Teachers: School Culture Being Helpful or Harmful

NOVOTNÝ, Petr

Základní údaje

Originální název

Innovative Teachers: School Culture Being Helpful or Harmful

Název česky

Inovativní učitelé: Kultura školy napomáhá nebo škodí

Autoři

NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant)

Vydání

Leiden, Proceedings of the 11th Biennial Conference 2003, s. 107-107, 2003

Nakladatel

ICLON

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/03:00008173

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

90-804722-6-3

Klíčová slova anglicky

Innovative; teacher; school; culture
Změněno: 4. 12. 2006 12:35, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

Education in the Czech Republic is at the verge of very important changes. The necessary systemic changes were anchored in the White Book (National Education Development Programme) in 2000. The internal transformation of the school should mainly be materialized through teachers. It is them who is expected to be the upholder of change. Especially, it is the innovative teachers who are seen as the source of novelties and good examples. How such teachers themselves perceive their possibilities to spread their ideas and experience, that is the subject of Innovative Teachers; School Culture Being Helpful or Harmful, a contribution based on a research survey made during the 2002/2003 school year.

Česky

Vzdělávání v České republice je na pokraji velmi významných změn. Nezbytné systémové změny byly zakotveny v Bílé knize (Národní vzdělávací a rozvojový porgram) v roce 2000. Vnitřní transformace školy by měla být hlavně prostřednictvím učitelů. Jsou to oni, od kterých se očekává, že budou změnu podporovat. Obzvláště inovativní učitelé jsou považováni jako dobrý příklad a zdroj nových myšlenek. Jak takoví učitelé nahlíží na své vlastní možnosti jejich myšleknky a zkušenosti, to je předmětem Inovativní učitelé: Kultura školy napomáhá nebo škodí, příspěvek vychází z výzkumu realizovaném v průběhu školního roku 2002/2003.

Návaznosti

GP406/02/P121, projekt VaV
Název: Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele
Investor: Grantová agentura ČR, Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele