D 2003

Who Rests the School Culture On? On the Results of the Research of the Czech School Culture

POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Jiří ZOUNEK

Základní údaje

Originální název

Who Rests the School Culture On? On the Results of the Research of the Czech School Culture

Autoři

POL, Milan (203 Česká republika, garant), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika)

Vydání

Leiden, Proceedings of the 11th Biennial Conference 2003, s. 87-87, 2003

Nakladatel

ICLON

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/03:00008174

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

90-804722-6-3

Klíčová slova anglicky

Innovative; teacher; school; culture
Změněno: 15. 9. 2003 08:36, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

Our contribution sums up the results of a questionnaire research of the culture of Czech schools from the viewpoint of head-teachers of basic schools. This inquiry is part of a three-year-project through which we struggle to describe the culture of today`s Czech schools and examine the options of its development. Answering the question of who is the main performer of the school`s functioning, the head-teachers say that in all the areas under exploration it is clearly the teachers who dominate. The overall constellation of these performers makes it clear that the culture of Czech schools is, first of all, a culture of adults. It is determined by adults, mainly teachers, who much more often communicate about children than with them.

Návaznosti

GA406/01/1078, projekt VaV
Název: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Investor: Grantová agentura ČR, Kultura české školy a strategie jejího rozvoje