C 1994

2. Flexible education and new standards of communicative competence.

SOUČEK, Václav

Základní údaje

Originální název

2. Flexible education and new standards of communicative competence.

Autoři

SOUČEK, Václav

Vydání

Deakin, Australia, od s. 43-103, 60 s. Economising Education: The Post-Fordist Directions, 1994

Nakladatel

Deakin University

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Myanmar

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Klíčová slova anglicky

Education; training; post-Fordism; education policy
Změněno: 16. 9. 2003 14:02, Victor Václav Souček, M.Ed., Dr.

Anotace

V originále

The chapter looks at the relationship between the emergence of a new production paradigm (post-Fordism) and the education policy in Australia. It argues that the new standards of education are unduly subservient to the demands of the post-Fordist workplace.