1994
2. Flexible education and new standards of communicative competence.
SOUČEK, VáclavZákladní údaje
Originální název
2. Flexible education and new standards of communicative competence.
Autoři
SOUČEK, Václav
Vydání
Deakin, Australia, od s. 43-103, 60 s. Economising Education: The Post-Fordist Directions, 1994
Nakladatel
Deakin University
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Myanmar
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova anglicky
Education; training; post-Fordism; education policy
Štítky
Změněno: 16. 9. 2003 14:02, Victor Václav Souček, M.Ed., Dr.
Anotace
V originále
The chapter looks at the relationship between the emergence of a new production paradigm (post-Fordism) and the education policy in Australia. It argues that the new standards of education are unduly subservient to the demands of the post-Fordist workplace.