J 1995

Public education and the post-Fordist accumulation regime: a case study of Australia. Parts one and two.

SOUČEK, Václav

Základní údaje

Originální název

Public education and the post-Fordist accumulation regime: a case study of Australia. Parts one and two.

Autoři

SOUČEK, Václav

Vydání

Interchange, Vo. 26/2, Netherlands, Kluwer Academic Publishers, 1995, 0826-4805

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Kanada

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Klíčová slova anglicky

Autonomy; competency; critical theory; discourse; educational policy; emancipation; enlightenment; intellectuals; post-Fordism; postmodernism.
Změněno: 17. 9. 2003 09:53, Victor Václav Souček, M.Ed., Dr.

Anotace

V originále

The paper discusses radical changes in the Australian education policy, and claims that one of the consequences of the restructuring of the public sector resulted in a loss of critical sensibility in the area of public policy formation. This involved a narrowing of policy-making context and an exclusion of voices critical of the shift towards economic reductionism.