1995
Public education and the post-Fordist accumulation regime: a case study of Australia. Parts one and two.
SOUČEK, VáclavZákladní údaje
Originální název
Public education and the post-Fordist accumulation regime: a case study of Australia. Parts one and two.
Autoři
SOUČEK, Václav
Vydání
Interchange, Vo. 26/2, Netherlands, Kluwer Academic Publishers, 1995, 0826-4805
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Kanada
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova anglicky
Autonomy; competency; critical theory; discourse; educational policy; emancipation; enlightenment; intellectuals; post-Fordism; postmodernism.
Štítky
Změněno: 17. 9. 2003 09:53, Victor Václav Souček, M.Ed., Dr.
Anotace
V originále
The paper discusses radical changes in the Australian education policy, and claims that one of the consequences of the restructuring of the public sector resulted in a loss of critical sensibility in the area of public policy formation. This involved a narrowing of policy-making context and an exclusion of voices critical of the shift towards economic reductionism.