1995
Public education and the post-Fordist accumulation regime: a case study of Australia. Parts three and four.
SOUČEK, VáclavZákladní údaje
Originální název
Public education and the post-Fordist accumulation regime: a case study of Australia. Parts three and four.
Autoři
SOUČEK, Václav
Vydání
Interchange, Netherlands, Kluwer Academic Publishers, 1995, 0826-4805
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Kanada
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova anglicky
Autonomy; competency; critical theory; discourse; educational policy; emancipation; enlightenment; intellectuals; post-Fordism; postmodernism
Štítky
Změněno: 17. 9. 2003 10:01, Victor Václav Souček, M.Ed., Dr.
Anotace
V originále
Parts three and four locate the role of education within the context of It locates the role of education within the context of the European philosophical tradition. It provides the link between critical sensibilities, the project of Western civilization, and the role of public discourse. Finally, it argues that educational policy needs to go beyond the mere technical fit between graduates and the labour market and seek to be inspired by new ideas and new ways of seeing.