J 1995

Public education and the post-Fordist accumulation regime: a case study of Australia. Parts three and four.

SOUČEK, Václav

Základní údaje

Originální název

Public education and the post-Fordist accumulation regime: a case study of Australia. Parts three and four.

Autoři

SOUČEK, Václav

Vydání

Interchange, Netherlands, Kluwer Academic Publishers, 1995, 0826-4805

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Kanada

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Klíčová slova anglicky

Autonomy; competency; critical theory; discourse; educational policy; emancipation; enlightenment; intellectuals; post-Fordism; postmodernism
Změněno: 17. 9. 2003 10:01, Victor Václav Souček, M.Ed., Dr.

Anotace

V originále

Parts three and four locate the role of education within the context of It locates the role of education within the context of the European philosophical tradition. It provides the link between critical sensibilities, the project of Western civilization, and the role of public discourse. Finally, it argues that educational policy needs to go beyond the mere technical fit between graduates and the labour market and seek to be inspired by new ideas and new ways of seeing.