SOUČEK, Václav. Public education and the post-Fordist accumulation regime: a case study of Australia. Parts three and four. Interchange. Netherlands: Kluwer Academic Publishers, 1995, roč. 26/1995, č. 3, s. 241-255. ISSN 0826-4805.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Public education and the post-Fordist accumulation regime: a case study of Australia. Parts three and four.
Autoři SOUČEK, Václav.
Vydání Interchange, Netherlands, Kluwer Academic Publishers, 1995, 0826-4805.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Kanada
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova anglicky Autonomy; competency; critical theory; discourse; educational policy; emancipation; enlightenment; intellectuals; post-Fordism; postmodernism
Štítky autonomy, competency, critical theory, discourse, educational policy, emancipation, enlightenment, intellectuals, post-Fordism, Postmodernism
Změnil Změnil: Victor Václav Souček, M.Ed., Dr., učo 98195. Změněno: 17. 9. 2003 10:01.
Anotace
Parts three and four locate the role of education within the context of It locates the role of education within the context of the European philosophical tradition. It provides the link between critical sensibilities, the project of Western civilization, and the role of public discourse. Finally, it argues that educational policy needs to go beyond the mere technical fit between graduates and the labour market and seek to be inspired by new ideas and new ways of seeing.
VytisknoutZobrazeno: 28. 5. 2024 05:24