Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{488717, author = {Poledňová, Ivana and Stránská, Zdenka and Vízdalová, Hana and Zobačová, Jarmila}, address = {Brno}, booktitle = {Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání: 11. výroční mezinárodní konference ČAPV: Sborník referátů [CD-ROM]}, edition = {1.}, keywords = {stress; coping}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {80-7315-046-8}, pages = {1-6}, publisher = {Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta}, title = {Zátěžové situace dětí ve škole a způsoby jejich zvládání}, year = {2003} }
TY - JOUR ID - 488717 AU - Poledňová, Ivana - Stránská, Zdenka - Vízdalová, Hana - Zobačová, Jarmila PY - 2003 TI - Zátěžové situace dětí ve škole a způsoby jejich zvládání PB - Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta CY - Brno SN - 8073150468 KW - stress KW - coping N2 - Ve výzkumu psychické zátěže jsme se pokusili analyzovat Školní zátěž dětí z hlediska jejich subjektivního prožívání. Výzkum byl proveden u 203 žáků základních škol ve věkovém rozmezí 9 - 15 let. Z výzkumu vyplynulo, že nejvýznamnějším zdrojem psychické zátěže žáků ve škole je oblast školní výkonnosti a šikana a strach ze spolužáků. Způsoby zvládání psychické zátěže jsme zjišťovali návrhem řešení typických školních zátěžových situací vnímaných dětmi jako ovlivnitelných , resp. neovlivnitelných.Předpokládali jsme, že ovlivnitelnost, resp. neovlivnitelnost situace bude spojena s odlišnými mechanismy zvládání. Potvrdila se naše hypotéza, že v situacích , které jsou vnímány jako ovlivnitelné, se projevuje převážně zvládání zaměřené na problém - jako hlavní strategie zvládání zátěžových situací se objevily aktivní zvládnutí situace, strategie hledání sociální opory a snaha o změnu vlastní osobnosti. ER -
POLEDŇOVÁ, Ivana, Zdenka STRÁNSKÁ, Hana VÍZDALOVÁ a Jarmila ZOBAČOVÁ. Zátěžové situace dětí ve škole a způsoby jejich zvládání. In \textit{Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání: 11. výroční mezinárodní konference ČAPV: Sborník referátů [CD-ROM]}. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2003, s.~1-6. ISBN~80-7315-046-8.
|