A 2003

Time changes in adolescents' relationship towards school - a coping perspective

MAREŠ, Jan, Tomáš KOHOUTEK a Stanislav JEŽEK

Základní údaje

Originální název

Time changes in adolescents' relationship towards school - a coping perspective

Autoři

MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant), Tomáš KOHOUTEK (203 Česká republika) a Stanislav JEŽEK (203 Česká republika)

Vydání

Milano, XIth European Conference on Developmental Psych. 2003

Nakladatel

The European Society for Developmental Psychology

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Audiovizuální tvorba

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/03:00008934

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

development; adolescence; coping; coping strategies; attitudes; school
Změněno: 29. 5. 2009 12:33, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.

Anotace

V originále

School environment is very scientifically interesting. However, when implementing a real world study of school environment we must face many problems related to the complexity of the studied phenomena, Salomon (1996) calls these "composite variables"; although it would be methodologically clearer to conceive them as variable clusters. Our presentation is based on data on the coping strategies and on the adolescents attitudes towards school collected in our longitudinal (1999-2002) research.

Návaznosti

LN00A023, projekt VaV
Název: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech