2003
Time changes in adolescents' relationship towards school - a coping perspective
MAREŠ, Jan, Tomáš KOHOUTEK a Stanislav JEŽEKZákladní údaje
Originální název
Time changes in adolescents' relationship towards school - a coping perspective
Autoři
MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant), Tomáš KOHOUTEK (203 Česká republika) a Stanislav JEŽEK (203 Česká republika)
Vydání
Milano, XIth European Conference on Developmental Psych. 2003
Nakladatel
The European Society for Developmental Psychology
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Audiovizuální tvorba
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/03:00008934
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
development; adolescence; coping; coping strategies; attitudes; school
Štítky
Změněno: 29. 5. 2009 12:33, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Anotace
V originále
School environment is very scientifically interesting. However, when implementing a real world study of school environment we must face many problems related to the complexity of the studied phenomena, Salomon (1996) calls these "composite variables"; although it would be methodologically clearer to conceive them as variable clusters. Our presentation is based on data on the coping strategies and on the adolescents attitudes towards school collected in our longitudinal (1999-2002) research.
Návaznosti
LN00A023, projekt VaV |
|