D 2003

Hodnocení vzdělanostní báze v mikroregionálním kontextu

VITURKA, Milan, Vladimír ŽÍTEK a Petr HALÁMEK

Základní údaje

Originální název

Hodnocení vzdělanostní báze v mikroregionálním kontextu

Název anglicky

Evaluation of educational base in microregional context

Autoři

VITURKA, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Vladimír ŽÍTEK (203 Česká republika, domácí) a Petr HALÁMEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, Standardizace veřejných služeb jako předpoklad efektivnosti rozvoje regionů, od s. 124-128, 5 s. 2003

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/03:00008946

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

80-210-3192-1

Klíčová slova anglicky

educational base; microregion; evaluating approach
Změněno: 27. 6. 2019 20:34, prof. RNDr. Milan Viturka, CSc.

Anotace

V originále

Provedená analýza se zabývá hodnocením regionálních center jako středisek rozvoje vzdělanostní báze. Bylo do ní zahrnuto 203 mikroregionální centra ČR - obce s rozšířenou působností. Hodnocená střediska byla roztříděna do 5 přehledných kategorií ve vztahu k jejich významu pro rozvoj vzdělanostní báze. Jako hlavní kriteria hodnocení byla stanovena povaha a význam vysokého školství, vyššího odborného školství a středního školství se zaměřením na gymnázia a střední odborné školy. Jako doplňující faktor byla použita přítomnost vědecko-technických parků a výzkumných ústavů. Závěry studie vypovídají o vlivu jednotlivých mikroregionálních center na vzdělanostní bázi ČR a o její prostorové disperzi.

Anglicky

Papers analyze the regional centers as the development poles of the intelligence base. There are 203 micro regional centers in the database - the municipalities with the extended authority. Individual centers have been separated into 5 categories, in order of their influence on the development of the intelligence base. As the main criteria have been set down the character and importance of the universities and quantity and nature of the high and medium schools. As the complement have been considered the technological parks and S&R institutions. The conclusions of the study describe the influence of the micro regional centers on the intelligence base in the Czech Republic and their dispersion in the area.

Návaznosti

MSM 145600001, záměr
Název: Faktory efektivnosti rozvoje regionů České republiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Faktory efektivnosti rozvoje regionů České republiky