MAREŠ, Jan a Stanislav JEŽEK. Metafora klimatu ve školním prostředí a žákovské hodnocení učitelů. Psychológia a patopsychológia. Bratislava (SR): VÚDPaP Bratislava, Slovak Academic Press, 2003, roč. 37/2002, č. 2, s. 134-147. ISSN 0555-5574. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{489338, author = {Mareš, Jan and Ježek, Stanislav}, article_location = {Bratislava (SR)}, article_number = {2}, keywords = {school research; social climate; clasroom climate; students evaluation of education}, language = {cze}, issn = {0555-5574}, journal = {Psychológia a patopsychológia}, title = {Metafora klimatu ve školním prostředí a žákovské hodnocení učitelů}, url = {http://www.elis.sk/}, volume = {37/2002}, year = {2003} }
TY - JOUR ID - 489338 AU - Mareš, Jan - Ježek, Stanislav PY - 2003 TI - Metafora klimatu ve školním prostředí a žákovské hodnocení učitelů JF - Psychológia a patopsychológia VL - 37/2002 IS - 2 SP - 134 EP - 134 PB - VÚDPaP Bratislava, Slovak Academic Press SN - 05555574 KW - school research KW - social climate KW - clasroom climate KW - students evaluation of education UR - http://www.elis.sk/ N2 - V přehledové studii opírající se především o anglicky psanou literaturu se autoři zabývají významnými tématy současné pedagogické psychologie: sociálním klimatem třídy a školy á študentským hodnocenim učitelů a kvality výuky. Upozorňuji na komplexnost těchto jevů a diskutují pojem "kompozitní proměnné", který se jim však nezdá výstižný. Uvádějí několik možných pristupů ke studiu klimatu školní třídy. Z postojů žáků (studentů) ke škole se soustřeďují na to; jak hodnotí své učitele a kvalitu výuky. Rozebirají faktory, které toto hodnocení ovlivňují: Konstatují, že v našich podmínkách jsou žáci ve svých hodnoceních školy ovlivněni predevším děním ve vlastní třídě; nemají většinou dost prostoru na vytváření diferencovanějších postojů. ER -
MAREŠ, Jan a Stanislav JEŽEK. Metafora klimatu ve školním prostředí a žákovské hodnocení učitelů. \textit{Psychológia a patopsychológia}. Bratislava (SR): VÚDPaP Bratislava, Slovak Academic Press, 2003, roč.~37/2002, č.~2, s.~134-147. ISSN~0555-5574.
|